Kolory. Kryje się za nimi tak wiele magii i znaczenia, a branża reklamowa, dzięki neuromarketingowi turystycznemu, wykorzystuje to, by dotrzeć do serca konsumenta.
Efekt wizualny generowany przez określone odcienie jest kluczowy, gdy klient podejmuje decyzję o wyborze pomiędzy jednym a drugim produktem. W rzeczywistości, badania przeprowadzone przez Color Marketing Group wykazały, że 93% ludzi podejmuje decyzję o zakupie w odniesieniu do wyglądu produktu lub firmy.
Być może to właśnie te stwierdzenia dały początek nowym rodzajom turystyki związanym z kolorem. Jedną z najbardziej znanych jest turystyka zielona, a to za sprawą swojego pokrewieństwa z ekologią i naturą.
Przypomnijmy niektóre z nich:
Turystyka ekologiczna
Turystyka masowa nie jest częścią tego typu turystyki, wręcz przeciwnie, Zielona turystyka jest skierowana do podróżnych, którzy dbają o środowisko naturalne i są wiernymi praktykami ekoturystyki.
Turystyka Orange
Jest on nieodłącznie związany z kulturą, tożsamością i kreatywnością, a jego celem jest odpowiedzialne zarządzanie turystyką w zakresie dziedzictwa kulturowego i historycznego emblematycznych miejsc każdej z destynacji.
Biała turystyka
Działania związane ze śniegiem i wszystkim, co się wokół niego kręci, są na porządku dziennym białej turystyki. Ostatnio, wraz z nową falą holistyczną, łączy się również turystykę duchową.
Czarna turystyka
Znana również jako mroczna turystyka. Działalność tego typu turystyki kojarzy się z wojną, tragedią i śmiercią. Jednak jej prawdziwe znaczenie skupia się na wartości historycznej faktów i/lub wydarzeń.