PARYŻ PRZYCIĄGA TŁUMY MIMO GWAŁTOWNIE ROSNĄCYCH CEN HOTELI

Richard Moor - Oct 31, 2022
0
Posłuchaj tego artykułu 00:03:05
Your browser doesn’t support HTML5 audio

Wystarczy przejść się po Paryżu, by poczuć jego potencjał. Miasto światła odzyskało swoich turystów, którzy przybyli z całego świata, lub prawie całego. Międzynarodowe przyjazdy lotnicze spadły tylko o 10,9% w październiku 2022 roku w porównaniu z 2019 rokiem, według Barometru Turystyki Paryskiej.

"Amerykańscy turyści wrócili tego lata, z silną siłą nabywczą ze względu na słabość euro wobec dolara" - mówi Corinne Menegaux, dyrektor Paris Convention and Visitors Bureau (OTCP). To częściowo zrekompensowało brak chińskich turystów. Europejczycy rozpoczęli powrót od 2021 roku.

Od kilku miesięcy branża hotelarska odżywa, zwłaszcza że wydarzenia i podróże biznesowe nabierają tempa. W połowie września obłożenie w pierwszych dziesięciu dniach października wynosiło ponad 65 proc.

Wzrost cen

Inflacja jest jednak silna w branży hotelarskiej. "Ceny nadal rosną w Paryżu, ale także w innych europejskich stolicach" - mówi Corinne Menegaux, dyrektor Paris Convention and Visitors Bureau (OTCP). Świadczą o tym dane z KPMG.

W samym sierpniu Paryż jest jednym z europejskich miast o największym wzroście cen biletów (+28,3% w stosunku do 2019 roku), za Frankfurtem (+35,6%), Rzymem (+30,8%) i Mediolanem (+30,2%).

Średnia cena pokoju hotelowego jest z pewnością wysoka w Wielkim Paryżu (154,4 euro), ale pozostaje niższa niż w Londynie (192,6 euro), Rzymie (176,3 euro) czy Barcelonie (171,1 euro). I nie odstrasza to podróżnych, na razie, mówi Corinne Menegaux. "Nie widzimy żadnych oznak spowolnienia popytu. W rzeczywistości perspektywy na sezon wakacyjny są bardzo pozytywne.

"Gueules de Paris" (Usta Paryża)

Aby pobudzić popyt tej jesieni, OTCP przygotowuje drugą edycję ParisLocal, organizowaną od 18 do 20 listopada 2022 roku. Celem jest promocja lokalnej wiedzy i rzemiosła, szczególnie wśród lokalnych klientów. Paryż stawia także na ambasadorów francuskiej sztuki życia. Są to "Gueules de Paris", którzy za pośrednictwem filmów i podcastów dzielą się swoimi pasjami: szefowie kuchni, rzemieślnicy, piekarze, projektanci...

Ich świadectwa są również dźwignią do wyjścia z klisz takich jak wieża Eiffla, Moulin Rouge, bagietka i beret. Nawet jeśli te ikoniczne "klisze" są i zawsze będą częścią tożsamości miasta.

Powiązane artykuły

Komentarze

Dodaj komentarz