Pomimo trudnego okresu dla światowej gospodarki, turecka branża turystyczna odnotowuje coraz lepsze wyniki.
Turecka branża turystyczna w zeszłym roku odnotowała przychód na poziomie 23 miliardów dolarów, co dało 10,6%-owy wzrost w porównaniu z rokiem 2010.
Stambuł w zeszłym roku odwiedziło 30 % więcej turystów, niż w roku poprzednim. Zdecydowana większość spośród nich pochodziła ze „Świata Arabskiego”. Główną zaletą Turcji jest ogromny wachlarz atrakcji oferowany przez ten kraj.
Według TurkSat przychody Turcji z turystyki wzrosły z 20,8 mld w 2010 roku do 23 mld w 2011, kiedy to do tego kraju przyjechało w sumie 36 mln turystów.
Większość zagranicznych turystów przyjeżdżających do Turcji pochodzi z Niemiec, Rosji, Stanów Zjednoczonych, Włoch i z Francji. Warto również podkreślić, że rośnie zainteresowanie turystów pochodzących z krajów arabskich. Unikatowość Turcji polega bowiem na tym, że potrafi zadowolić zarówno muzułmanów, jak i mieszkańców wysoko rozwiniętych krajów Europy i Ameryki Północnej.
Dobrą grupą turystów są Irańczycy, jednak ostatnie problemy z ich narodową walutą nieco uniemożliwiły im swobodę podróżowania. Dzięki temu jednak bardziej uwidoczniła się tendencja Europejczyków do odwiedzania Stambułu.
Powodów popularności Turcji wśród turystów z całego świata jest przynajmniej kilka. Do najważniejszych należą jednak: ułatwienia wprowadzone w krajowym systemie wizowym i względnie stabilna sytuacja polityczna.
Ciekawostką może być fakt, że w 2003 roku w Turcji było jedynie 23 000 internautów. Obecnie liczba ta jest o wiele większa i szacuje się, że popularyzacja Internetu w tym kraju miała zasadnicze znaczenie w kontekście rozwoju rynku reklamowego, zwłaszcza w branży turystycznej.