W celu zbadania nastrojów w branży, Expedia przeprowadziła niedawno ankietę wśród amerykańskich turystów. Wbrew wszelkim oczekiwaniom okazało się, że ilość podróżujących utrzymała się na stałym poziomie.
Expedia jest jednym z największych na świecie dostawców usług związanych z turystyką i jedną z najbardziej znanych wyszukiwarek podróży, w związku z czym publikowane przez nią raporty cieszą się sporym uznaniem. Ostatnie badania Expedii dotyczą nastrojów wśród amerykańskich turystów.
Badanie to miało na celu określenie sytuacji na rynku podróży rekreacyjnych i służbowych w USA. Wynik okazał się o tyle zaskakujący, że pomimo znacznego spowolnienia gospodarczego, liczba podróży zupełnie na tym nie ucierpiała.
Z przeprowadzonego badania wynika, że Amerykanie podróżują równie często jak poprzednio, choć ich wybory wydają się być znacznie bardziej przemyślane. Co ciekawe widoczny jest również trend odwrotu od podróży lotniczych, na rzecz pojazdów samochodowych.
Całkowita liczba noclegów w USA nieznacznie wzrosła. Bardziej zaskakujący jest jednak fakt, że aż 41% Amerykanów przyznało, iż woli poruszać się po kraju samochodem. Na przestrzeni ostatniego roku nastąpiła również zmiana preferencji turystów, którzy zamiast jednostajnych długich wyjazdów, częściej stawiali na krótkoterminowość i różnorodność.
Z badania wynika również, że 30% Amerykanów odwiedziło Statuę Wolności, Most Golden Gate, Wielki Kanion oraz Nation Mall w Waszyngtonie. Co ciekawe, większość podróżnych przyznaje, że podczas wyjazdów bardzo chętnie korzysta z mediów społecznościowych (50%). Najwyższy wskaźnik „uspołecznościowienia” dotyczy oczywiście osób w przedziale wiekowym 18-44.