TYLKO 10% FRANCUSKICH TURYSTÓW DOKONUJE REZERWACJI HOTELU ZA POŚREDNICTWEM TRADYCYJNEGO BIURA PODRÓŻY

Gary Diskin - Dec 16, 2013
0

Zgodnie z opublikowanym niedawno badaniem przeprowadzonym przez Harris Interactive na zlecenie Booking.com, niewiele ponad połowa francuskiego społeczeństwa (51%) na początku szukania miejsca na wypoczynek sprawdza stronę internetową ośrodką. Z kolei 41% dokonuje rezerwacji za pośrednictwem internetowych biur podróży. Sprzedaże dokonane przez tradycyjne biura stanowią 10%.

Kiedy Francuzi postanawiają dokonać rezerwacji, 51% z nich najpierw odwiedza stronę internetową ośrodka, w którym chcą się zatrzymać. Osoby korzystające z internetowej platformy rezerwacji stanowią 41%, a osoby dokonujące rezerwacji bezpośrednio telefonicznie - 39%.

Tylko 10% populacji udaje się do tradycyjnego biura podróży, a 2% dokonuje rezerwacji poprzez aplikację na telefonie komórkowym. „Wszystko co słyszeliśmy od czerwca na temat rezerwacji w internetowych biurach podróży wydaje się nie odzwierciedlać rzeczywistości, chcieliśmy uciec od tej politycznej debaty i dlatego poprosiliśmy konsumentów i personel związany z branżą hotelarską, aby wypowiedzieli się na ten temat”, tłumaczy Oliver Bisserier, dyrektor finansowy Booking.com.

87% francuskich respondentów przyznaje, że zna co najmniej jedną stronę internetową do dokonywania rezerwacji, Voyages-sncf.com jest najbardziej znaną stroną (71%), z kolei Booking.com – najmniej (44%). Jednak dla Olivera Bisseriera „to bardzo dobra wiadomość, ponieważ pokazuje, że istnieje ogromna przestrzeń do rozwoju”.

Dla 71% Francuzów oraz 88% personelu hotelowego, strony internetowe do rezerwacji miejsc są odbierane jako pełniące kluczową rolę w dzisiejszym przemyśle turystycznym we Francji. 83% Francuzów i 91% personelu hotelowego uważa, że platformy te umożliwiają wzrost widoczności ośrodków wypoczynkowych, zwłaszcza dla zagranicznych klientów. Z punktu widzenia ekonomii, 69% Francuzów uważa, że strony te są niezbędne dla ekonomicznego wsparcia tego sektora we Francji, jednak jest to pogląd podzielany tylko przez 56% personelu hotelowego. Znaczna większość (81%) osób personelu zadeklarowało w ankiecie, że są zarejestrowani na przynajmniej jednej stronie internetowej do rezerwacji online.

Powiązane artykuły

Komentarze

Dodaj komentarz