Według ministra turystyki Jamajki, Wykehama McNeill’a, branża turystyczna przysporzyła w obecnym roku temu krajowi jak dotąd 1.7 mld dolarów.
W trakcie otwarcia Tygodnia Świadomości Turystycznej 2012, minister McNeill stwierdził, że zyski branży wzrosły w stosunku do roku 2011 o 3,2%, co oznacza kwotowo wzrost z 1,6 mld USD do 1,7 mld USD.
Według niego, od początku 2012 roku wzrosła również znacząco liczba osób które miały międzylądowanie na Jamajce. W samym październiku, liczba odwiedzających Jamajkę w taki sposób osiągnęła 1,7 mln, co stanowi wzrost w stosunku do stycznia 2012 o 2,4%.
Minister stwierdził również, że dane te wskazują na spory sukces w zdobywaniu przez Jamajkę nowych rynków. Oznacza to również świetlane perspektywy dla branży turystycznej tego kraju w nadchodzącym roku.
McNeil powiedział, że szacunki na 2013 rok wskazują na pozytywne przełamanie tendencji na rynku turystycznym i dalsze rozwój strategii zdobywania nowych rynków. Dla potwierdzenia tych słów, rząd Jamajki zaproponował nowe połączenia lotnicze.
McNeill potwierdził, że od stycznia 2013 roku, rozpoczną się bezpośrednie loty z Moskwy do Montego Bay w sezonie zimowym, a już od 28 grudnia są potwierdzone również bezpośrednie połączenia z Republiki Czeskiej. Co więcej, bezpośrednie połączenia z Jamajką otrzyma także stolica Francji, Paryż.
Zgodnie z wypowiedziami ministra, od maja 2013 roku zostaną zaproponowane nowe cotygodniowe połączenia z lotniska Gatwick pod Londynem. Dotychczasowe połączenia British Airways do stolicy Jamajki – Kingston, oraz połączenia Virgin Atlantic Airways do Montego Bay, nie ulegną zmianie.
McNeill zauważył, że Ameryka Łacińska staje się coraz ważniejsza dla branży turystycznej. W związku z tym panamskie linie lotnicze COPA Airlines zdecydowały się zwiększyć ilość swoich lotów na Jamajkę dwukrotnie z początkiem sezonu zimowego - zamiast 4, klienci otrzymają 8 możliwości lotów.
Minister podkreślił, że na wyspie znajdzie się około 1,1 mln miejsc dla turystów w nadchodzącym sezonie zimowym. Miejsca te będą dostępne zarówno dla turystów z tzw. „starych rynków” jak: USA, Kanada czy kraje europejskie, jak również dla turystów z nowych rynków, np. z Ameryki Łacińskiej.