Benchmark Hospitality International upubliczniła najnowsze trendy w przemyśle spotkań. Pewne rzeczy przeszły gruntowne zmiany co ma duże znaczenie dla hoteli i podobnych przedsiębiorstw.
Przemysł turystyczny uwielbia biznesmenów. Przeznaczają oni ogromne ilość pieniędzy tylko w celu poprawy wizerunku, a rzadko aby powodować problemy lub ogólny bałagan. W przeciwieństwie do indywidualnych turystów planują to wszystko jako wyjazdy grupowe. Jednakże trendy się zmieniają, a konferencja dzisiaj niekoniecznie będzie wiązać się z tym samym co konferencja 15 lat temu.
Według Benchmark Hospitality International koncentrowanie się na oszczędzaniu wydaje się być jednym z głównych priorytetów firm, a odwołania różnego rodzaju konferencji, które dużo kosztują, są rzadkością. Wygląda na to, że firmy nie zdecydowały się na nagłe odwoływania w ostatniej chwili. W rzeczywistości, jeśli są rzeczy bardziej opłacalne i mniej czasochłonne, to dlaczego nie? Jednak postawa firm uległa zmianie i teraz trzymają sie oni swoich planów. Wiąże się to z tym, że spółki mają teraz mniej czasu na rezerwacje konferencji. Dzisiaj, zazwyczaj ten czas wynosi 30/45 dni.
Grupy są mniejsze niż kiedyś, a uczestnicy konferencji zostają w hotelach zdecydowanie krócej. Ponownie, wiąże się to z oszczędnościami. Firmy muszą zrozumieć, że nie ma sensu płacić za kolejną noc w hotelu, tylko po to, aby uniknąć zmęczenia wieczorem. Ponadto, powrót do biura ma zasadnicze znaczenie, a czas to pieniądz. Liczba uczestników konferencji hotelowych w Europie spadła o około 50% w ciągu ostatnich 15 lat. Przedsiębiorstwa zaoszczędziły w ten sposób znaczące ilości pieniędzy.
Ogólny styl dzisiejszych konferencji obejmuje mniej ozdobników, zwraca się uwagę na konkretne podejście do sprawy. Obiady są mniej ekstrawaganckie oraz mniej jest przeznaczane na napoje i przekąski, chociaż zdrowsze zestawy są obecnie bardzo popularne.