TRENDY W HOTELARSTWIE, KTÓRE WARTO ŚLEDZIĆ W 2022 R.

Theodore Slate - Nov 15, 2021
0
Posłuchaj tego artykułu 00:08:04
Your browser doesn’t support HTML5 audio

Innowacja zawsze była hasłem przewodnim branży turystycznej i hotelarskiej, która jest sektorem podlegającym ciągłej ewolucji. Obecnie, digitalizacja jest w centrum uwagi wszystkich profesjonalistów zajmujących się zakwaterowaniem w turystyce, jako logiczna kontynuacja ewolucji produktów i usług. Jednak nie jest to jedyna kwestia, gdyż pojawiają się inne trendy, które będą odgrywać ważną rolę w 2022 roku.

Mniej kontaktu i interakcji

Jakkolwiek szalenie może to zabrzmieć w branży takiej jak turystyka, interakcje międzyludzkie stają się coraz rzadsze. Oczywiście jest to spowodowane globalnym kryzysem zdrowotnym, który całkowicie zmienił przyzwyczajenia hotelarzy.

Ograniczenie interakcji pomiędzy podróżnymi a profesjonalistami z branży noclegowej miało na początku na celu uniknięcie ryzyka zarażenia, ale obecnie praktyka ta stała się całkowicie normalna. W tym sensie, można wprowadzić kilka protokołów, aby spełnić prośbę gości.

  • Automatyzacja płatności: Dzięki wielu dostępnym narzędziom, możliwe jest uczynienie wszystkich płatności prostymi, automatycznymi i bezpiecznymi, w celu zmniejszenia interakcji.
  • Zdalne zameldowanie: Goście są coraz mniej skłonni do meldowania się w recepcji. Dziś można to łatwo zrobić za pomocą telefonu lub ekranów dotykowych.

Wzrost znaczenia nowych technologii

Nowe technologie w branży hotelarskiej pozwalają podróżnym na przełamanie codziennej rutyny i zdobycie zupełnie nowych doświadczeń. Mogą również ułatwić życie gościom podczas ich pobytów, aby poprawić ich doświadczenia z klientami.

  • Rzeczywistość wirtualna i rzeczywistość rozszerzona

Dzięki tej technologii, podróżni mogą obejrzeć na stronie internetowej obiekty hotelowe. Tego typu wideo oferuje widok 360° obiektu, dzięki czemu internauci mogą wirtualnie zanurzyć się w jego wnętrzu. Innowacyjnym narzędziem staje się również rozszerzona rzeczywistość, która pozwala na oglądanie atrakcji turystycznych wokół hotelu.

  • rozpoznawanie twarzy

Dzięki technologii rozpoznawania twarzy lub linii papilarnych możesz pożegnać się z kartami wstępu do pokoju. Goście będą Ci wdzięczni, ponieważ eliminuje to ryzyko zgubienia kluczy. Wystarczy spojrzeć w kamerę... i gotowe! To najprostszy sposób na dostanie się do pokoju.

  • Rozwiązania blockchain

Nowa technologia blockchain jest coraz częściej wykorzystywana, a branża hotelarska nie jest tu wyjątkiem. Technologia ta pozwala na bezpieczne transakcje bankowe lub udostępnianie danych klientów. Dla hotelarzy, możliwe jest zarządzanie zapasami, śledzenie bagażu, zarządzanie tożsamością klientów, promowanie programów lojalnościowych, bez obawy o ewentualne problemy z bezpieczeństwem. Blockchain może przynieść kolejną rozwijającą się technologię, krypto-walutę, która jest używana w szczególności przez millenialsów.

Zrównoważony i ekologicznie odpowiedzialny rozwój

Branża hotelarska jest jednym z najbardziej energochłonnych sektorów turystyki. Z tego powodu, wrażliwość ekologiczna podróżujących znacznie wzrosła w ostatnich latach. Do tego stopnia, że większość podróżnych uważa, że należy podjąć działania w celu zaoferowania bardziej zrównoważonych rozwiązań turystycznych.

W tym sensie istnieje wiele środków, które mogą być wdrożone we wszystkich obiektach turystycznych, niezależnie od ich wielkości, typu czy lokalizacji. Można to zrobić poprzez wdrożenie praktyk ekologicznych w logistyce, obsłudze lub utrzymaniu obiektu.

  • Recykling: Instalacja systemu recyklingu odpadów stała się koniecznością.
  • Lokalne składniki: Twoja restauracja może oferować menu, które promuje spożywanie owoców i warzyw, wykonanych z produktów pochodzących z tego samego obszaru.
  • Produkty ekologiczne: Wszystkie środki czyszczące i konserwujące mogą być całkowicie ekologiczne.
  • Bez plastiku: Plastikowe przedmioty można łatwo zastąpić szklanymi pojemnikami lub dozownikami (na przybory toaletowe).
  • Przyjazne dla środowiska oświetlenie: Zmniejsz swój ślad węglowy, instalując przyjazne dla środowiska oświetlenie fluorescencyjne, aby zmniejszyć zużycie energii elektrycznej.
  • Zmniejszenie zużycia wody: Na kranach można zainstalować urządzenia oszczędzające wodę.
  • Zielony transport: Postaraj się zaoferować podróżnym opcję przyjazdu do Twojego miejsca transportem publicznym, jeśli to możliwe.

Spraw, by Twoja nieruchomość stała się gotowa na Instagrama

Instagram stał się obecnie prawdziwym towarzyszem podróży, z którym podróżnicy dzielą się swoimi doświadczeniami. Nie dziwi więc fakt, że najczęściej udostępnianymi treściami na platformie są te związane z turystyką i podróżami.

A ponieważ popularność Instagrama wciąż rośnie, hotele coraz częściej muszą mieć wnętrza, które są godne sztuki fotograficznej. Musisz zdać sobie sprawę z wpływu, jaki sieci społecznościowe, takie jak Instagram, mogą mieć na podróżnych, więc musisz przykładać coraz większą wagę do dekoracji swojego obiektu, aby uczynić go bardziej fotogenicznym.

Oto kilka pomysłów, które bardzo dobrze sprawdzają się w przypadku pokolenia Y:

  • Miej na ścianach wypisane słynne i inspirujące cytaty
  • Zainstaluj neony i krzykliwe oświetlenie
  • Ułóż podłogę z mozaikami lub szachownicami
  • Pomaluj ścianę na jasny, jednolity kolor
  • Umieść ramki do selfie

Oferowanie w pełni spersonalizowanej obsługi gości

Dążenie do personalizacji doświadczeń gości jest gorącym tematem w branży hotelarskiej. Wszyscy podróżni lubią czuć się wyjątkowo podczas swojego pobytu, a hotelarze dbają o nich w sposób szczególny. Personalizacja jest obecnie czymś więcej niż tylko trendem, gdyż stała się oczekiwaniem gości. A jej wdrożenie nie jest ani skomplikowane, ani kosztowne. Oto kilka pomysłów na zaoferowanie bardziej spersonalizowanej obsługi.

  • E-maile przed przyjazdem: Jest to doskonała okazja do rozpoczęcia personalizacji doświadczeń klienta poprzez ankiety mające na celu poznanie jego potrzeb i preferencji.
  • Małe rzeczy: Małe, istotne pakiety, które możesz zaoferować gościom, dodają wartości do ich pobytu i zwiększają ich doświadczenie. Oferuj rzeczy, które przemawiają do gości Twojej nieruchomości.
  • Zwracaj się do gościa po imieniu: Używanie imienia gościa jest najprostszym i jednym z najskuteczniejszych sposobów na spersonalizowanie doświadczenia gościa. To pokazuje gościom, że są ważni dla Ciebie i Twojego zespołu.
  • Odręczne wiadomości: Mała odręczna notatka czekająca na gościa w jego pokoju po przyjeździe jest osobistym akcentem, który może zrobić duże wrażenie. Zwykłe słowo powitania jest autentycznym gestem, który zawsze jest doceniany.

Powiązane artykuły

Komentarze

Dodaj komentarz