Zespół Tourism Review wprowadził w życie swoją nową strategię ekspansji na nowe rynki, poprzez uruchomienie krajowych edycji serwisu oferującego aktualności turystyczne oraz szereg narzędzi marketingu online dla branży turystycznej.
Po ponad trzech latach efektywnego rozwoju, globalny portal turystyczny – Tourism-Review.com, rozszerza zakres swojej działalności na nowe rynki poprzez uruchomienie krajowych edycji serwisu na obszarze Europy Środkowej – w Polsce, Czechach i Niemczech oraz na wschodzie - w Chinach i Rosji. Działanie to jest bezpośrednią odpowiedzią na widoczne zapotrzebowanie naszych klientów i czytelników oraz rozwój usług internetowych na całym świecie.
Głównym powodem ekspansji na nowe rynki jest fakt, że na przestrzeni ostatnich lat, Internet stał się płaszczyzną prawdziwie wielojęzyczną, a duża część jego użytkowników w ogóle nie posługuje się językiem angielskim. Dla porównania, według dostępnych danych, w roku 1996 około 75% stron internetowych na świecie była anglojęzycznych, podczas gdy dziś, jest to tylko 25%. Wyraźnie widoczna jest zatem tendencja do przekształcania zawartości globalnych stron www na języki narodowe. W związku z tym, redakcja Tourism Review chcąc docierać do kolejnych czytelników, uruchamia nowe wersje serwisu w ich ojczystych językach.
Dlaczego właśnie te rynki?
Wybór nieprzypadkowo padł właśnie na te części świata. Jest to bowiem element konsekwentnej i głęboko przemyślanej strategii naszego rozwoju, która główny nacisk kładzie na rozpowszechnienie usług w regionie Europy Środkowo-Wschodniej oraz w Chinach i Rosji. Ekspansja na rynek niemiecki związana jest z dużą dojrzałością i stabilnością tamtejszej turystyki zarówno przyjazdowej, jak i wyjazdowej. Niemcy są także niekwestionowanym liderem gospodarczo-ekonomicznym w tej części Europy, co również jest bardzo ważne w kontekście rozwoju naszych usług. Europa Środkowa, w tym głównie Polska i Czechy, to z kolei rynek bardzo szybko rozwijający się, ale jednocześnie bardzo rozdrobniony i różnorodny językowo. W związku z tym krajowe wersje językowe naszego serwisu z pewnością ułatwią komunikację i nawiązywanie kontaktów w branży turystycznej w tej części Starego Kontynentu. Jeśli zaś chodzi o rozszerzenie działalności usług Tourism Review na Chiny i Rosję, to związana jest ona głównie z potencjalnie dużą atrakcyjnością gospodarczą tamtejszego rynku.
Nasze plany na przyszłość…
Pierwszy etap naszej ekspansji zakończy przygotowanie i uruchomienie hiszpańskiej oraz chińskiej wersji Tourism Review. Kolejnym etapem będzie wprowadzenie pełnego zestawu naszych unikalnych narzędzi marketingu online dla branży turystycznej, takich jak:
- Wirtualne biuro prasowe - ogólnodostępna baza komunikatów prasowych dla światowej branży turystycznej.
Usługa polega na tym, że klient dostarcza do nas swoją informację prasową, a redakcja Tourism Review zajmuje się całą resztą, tj. tłumaczeniem, optymalizacją, dystrybucją i marketingiem społecznym na terenie określonej grupy docelowej.
- Wielojęzyczny marketing w wyszukiwarkach internetowych
Znajdowanie nowych destynacji i rozwój marketingu wymaga dużego wysiłku i jest kosztowny, zwłaszcza dla średnich firm z branży turystycznej. Dlatego też Tourism Review oferuje unikalne narzędzia do marketingu internetowego na takich specyficznych rynkach, jak Rosja czy Europa Środkowa. Ten rodzaj promocji (bardzo wydajnej finansowo), zaczyna być coraz bardziej rozpoznawalny i doceniany zarówno przez władze samorządowe, jak i krajowe. Jest to związane z bardzo korzystnym stosunkiem relacji ceny do osiąganego efektu – którym jest wysoki poziom „widoczności” w wyszukiwarkach internetowych.