TANZANIA MUSI SIĘ LEPIEJ PROMOWAĆ

Alec Hills - Apr 11, 2011
0

Pomimo wspaniałych plaż i wielu innych atrakcji turystycznych, Tanzania wydaje się być nieco opóźniona w rozwoju. Zgadza się z tym stwierdzeniem wielu ekspertów, którzy zgodnie podkreślają, że potencjał Tanzanii jest o wiele większy.

 

Tanzania posiada jedno z najbardziej ulubionych przez miłośników natury miejsc na świecie – Park Serengeti, który znajduje się na liście najpopularniejszych Parków Narodowych w Afryce. Tanzania oferuje również jedne z najładniejszych we wschodniej części kontynentu plaż. Mimo to wielu ekspertów jest zgodnych co do tego, że rząd Tanzanii robi za mało w zakresie promocji lokalnej oferty turystycznej. Najnowsze dane pokazują bowiem, że Tanzania jest coraz mniej popularna wśród zagranicznych turystów i spadła o 12 miejsc w rankingu najlepszych destylacji z 98 na 110 pozycję.

Co jest przyczyną takiego spadku? Przede wszystkim wydaje się, że brak odpowiedniej infrastruktury. Dużą przeszkodą jest także to, że niezwykle popularny Park Serengeti jest niedostępny drogą lądową, koleją i samolotem. Stwarza to nie tylko techniczny problem dla turystów, ale także wpływa na wizerunek kraju.

Skandale i plotki związane z nielegalnym handlem kością słoniową także w znaczący sposób zaważyły na reputacji kraju. Prawda jest jednak taka, że nie każda kość słoniowa pochodzi z Tanzanii, ale wiele z nich przechodzi przez porty lotnicze w kraju. Mimo to sytuacja pogarsza się, bo sprawę nagłaśniają międzynarodowe media.

Powiązane artykuły

Komentarze

Dodaj komentarz