Wydaje się, że Ryanair ma bardzo wiele do zrobienia w zakresie poprawy oferowanych usług. W badaniach przeprowadzonych na osobach regularnie korzystających z usług linii lotniczych to właśnie Ryanair został wybrany „Najmniej Ulubioną Linią Lotniczą”. Najczęściej klienci narzekają na jakość usług oferowanych przez Ryanair. Usprawiedliwieniem w tej kwestii nie jest nawet fakt, że przewoźnik od początku pozycjonowany był na rynku, jako tani przewoźnik oferujący absolutny minimalizm.
W podobnym badaniu przeprowadzonym przez TripAdvisor, okazało się, że w klasyfikacji najbardziej popularnych linii lotniczych liderem został Virgin Atlantic. Drugie miejsce zajęły linie British Airways. Jednak co ciekawe, mimo że British Airways zajęły drugie miejsce, to tylko 20% Brytyjczyków korzysta z usług tego przewoźnika.
Trzecie miejsce, zamykające podium przypadło dla Singapurskich Linii Lotniczych. Po drugiej stronie listy znalazł się Ryanair, który po raz trzeci z rzędu został wybrany najgorszą linią lotniczą. Wydaje się więc, że przewoźnik z Dublina ma wiele pracy przed sobą…
Badanie zostało przeprowadzone na grupie 936 turystów z Wielkiej Brytanii. TripAdvisor ujawnił również najbardziej irytujące aspekty branży. Okazało się, że pasażerowie samolotów najczęściej narzekali na rozkładane krzesła, innych pasażerów oraz nieadekwatne zachowanie znajdujących się na pokładzie dzieci.
Z przeprowadzone badania wynika również, że aż 69% pasażerów opowiada się za tym, by osoby z nadwagą zmuszone były kupować dwa bilety.
Aż 84% pasażerów opowiedziało się również za tym, by inni nie korzystali z telefonów komórkowych, gdyż jest to niebezpieczne oraz może przeszkadzać innym osobom.
Turyści bardzo duże znaczenie przywiązywali do kwestii bezpieczeństwa na lotniskach . Aż 80% z nich opowiedziało się za możliwością pełnego skanowania ciał na lotniskach w Wielkiej Brytanii.