Turystyka w RPA boryka się w ostatnich miesiącach z pewnymi problemami. W związku z tym władze kraju starają się wprowadzać pewne nowe strategie marketingowe, które mają pomóc w dotarciu do turystów z innych afrykańskich krajów.
Odbyty w zeszłym roku Puchar Świata w Piłce Nożnej „przyprowadził” do RPA miliony turystów i w znacznym stopniu przyczynił się do chwilowej poprawy stanu miejscowej gospodarki.
Tegoroczne statystyki nie są już jednak tak zadowalające, a pan Phumi Dhlomo, który odpowiada za promocję krajowej turystyki mocno pracuje nad nową strategią marketingową, która sprawi, że z krajów afrykańskich do RPA będzie przyjeżdżało więcej turystów. Wśród grupy docelowej określa się głównie mieszkańców takich państw jak: Kenia, Nigeria, Kongo i Angola.
Dholmo wraz ze swoim zespołem monitoruje więc rynki tych krajów w poszukiwaniu skutecznego sposobu na dotarcie do ich mieszkańców. Pierwsze wnioski nakazują skłaniać się przede wszystkim do klasy średniej w wieku 30+, którzy liczą na przygodę i dobrą zabawę.
Dholmo współpracuje zatem z kilkoma grupami badawczymi, które dogłębnie analizują potrzeby turystów z każdego kraju. Jego celem jest bowiem zróżnicowanie oferty i dostosowanie jej do wymagań każdego rynku.
Wiele afrykańskich krajów realizuje swój ogromny potencjał turystyczny koncentrując się na tworzeniu własnych grup docelowych, których znajomość znacznie ułatwia prowadzenie wszelkiego rodzaju działań marketingowych.