WSZYSTKIE ROSYJSKIE LINIE LOTNICZE PRZESZŁY NA KRAJOWE SYSTEMY REZERWACJI

Joe McClain - Nov 7, 2022
0
Posłuchaj tego artykułu 00:03:30
Your browser doesn’t support HTML5 audio

53 rosyjskie linie lotnicze całkowicie przeszły na krajowe automatyczne systemy rejestracji pasażerów lotniczych - poinformowała służba prasowa Ministerstwa Transportu. "W rezultacie zapewniono bezpieczeństwo informacji i ochronę danych osobowych pasażerów i załóg, niezależność przewozu pasażerów od zagranicznych systemów, ewentualnych awarii i rozłączeń" - podkreśliło ministerstwo.

Wcześniej większość głównych rosyjskich przewoźników korzystała z zagranicznych platform obsługi pasażerów: Aeroflot i Rossija - amerykańskiego Sabre, Ural Airlines i S7 Airlines - hiszpańskiego Amadeusa, Pobeda - Navitaire (przez Amadeusa). W celu ochrony danych osobowych pasażerów i zapewnienia niezależności technologicznej, latem 2019 roku rząd wydał dekret nr 955, zgodnie z którym przewoźnicy musieli zlokalizować systemy inwentaryzacyjne w Rosji do końca października 2021 roku.

Najwięksi przewoźnicy oczekiwali również od zagranicznych dostawców przeniesienia swoich serwerów do Rosji. Amerykańska firma Sabre ogłosiła plany dotyczące lokalizacji. W tym celu w 2019 roku stworzyła spółkę joint venture Sabre Intergroup z integratorem systemów Integro Technologies (każdy ma po 50%). Pod koniec maja 2021 roku hiszpański Amadeus poinformował o lokalizacji danych osobowych rosyjskich pasażerów w rosyjskiej chmurze. Ale po 24 lutego 2022 roku te kroki przestały mieć znaczenie. W sierpniu rząd wydał nową dyrektywę, zgodnie z którą systemy rezerwacyjne muszą należeć do państwa lub organizacji, których udziałowcami nie są obcokrajowcy i Rosjanie z podwójnym obywatelstwem. Również zautomatyzowany system i wszystkie jego elementy nie powinny mieć funkcji przymusowej aktualizacji i zarządzania z zagranicy. Wszystkie te środki powinny pomóc w uniknięciu zakłóceń w pracy linii lotniczych, "które mogą wystąpić, jeśli właściciele zagranicznych systemów informacyjnych nałożą ograniczenia na ich wykorzystanie" - czytamy w opisie uchwały.

Linie lotnicze wybierały spośród dwóch rosyjskich systemów. Pierwszy to Leonardo, którego twórcą jest Sirena Travel w partnerstwie z państwową korporacją Rostech, drugi to TAIS (opracowany przez ORS). Według przedstawicieli Rostechu, Leonardo jest obecnie używany przez 68 linii lotniczych, gdzie 50 to linie rosyjskie o łącznym wolumenie około 45 mln pasażerów rocznie.

Rosyjskie linie lotnicze i twórcy systemów zapewnili migrację w trudnych warunkach ze względu na odmowę niektórych zachodnich partnerów dostarczenia wstępnych danych, powiedział Dmitrij Bakanow, wiceminister transportu Rosji. "Przejście na rosyjskie systemy rezerwacyjne zapewnia bezpieczeństwo informacyjne transportu, nieprzerwany ruch lotniczy i eliminuje zagrożenie wycieku danych osobowych pasażerów i załóg" - podkreślił.

Powiązane artykuły

Komentarze

Dodaj komentarz