W efekcie żmudnych i bardzo dokładnych badań przemysłu powietrznego ujawnione zostały najgorsze i najlepsze linie lotnicze pod względem emisji dwutlenku węgla.
Mimo, że dla pasażerów linii lotniczych nie jest to zbyt znaczący współczynnik, to w rezultacie 10-cio letnich badań Brighter Planet ujawniło „świętych” i „grzeszników” pod względem emisji dwutlenku węgla w powietrzu.
Brighter Planet przez ostatnich 10 lat używała zaawansowanych technologii do pomiaru, jak wiele szkód dla środowiska wyrządzają niektóre linie lotnicze. W USA najlepiej pod tym względem zaprezentowały się linie: Continental, Delta i Frontier, najgorzej zaś American Eagle. W skali światowej najlepiej wypadły natomiast linie: Ryanair, Singapore Airlines i Delta, a najgorzej – Skandynawskie Linie Lotnicze SAS.
Tanie linie lotnicze Ryanair oszczędności szukają w niemal każdym dziale. W związku z tym przewoźnik znany jest ze specyficznego traktowania swoich klientów, którzy często muszą płacić nawet za korzystanie z toalety, jednak „skąpstwo” Ryanair’a w sektorze paliwowym jest naprawdę godne podziwu. Jeśli chodzi o dwutlenek węgla, to przewoźnik wyemitował jedną trzecią tego, co np. American Eagle.
Sposoby redukcji emisji dwutlenku węgla są różne – jedne bardzo oczywiste, inne znacznie bardziej skomplikowane. Samoloty Fuller są w tym aspekcie wyraźnym sukcesem Ryanair. Z kolei słabe miejsce American Eagle jest przede wszystkim związane z brakiem bezpośrednich połączeń przewoźnika, albowiem lądowania i starty pochłaniają największe ilości paliwa, a to ściśle związane jest z emisją różnego rodzaju gazów niebezpiecznych dla środowiska.