Długo oczekiwane w Australii ostatnie wydanie z serii Oprah Winfrey wywarło ogromny wpływ na krajowej branży turystycznej. Dzięki dobrej kampanii promocyjnej ostatnie dane są wybitnie zadowalające.
Kiedy Oprah Winfrey zdecydowała się zrobić jeszcze jedną serię swojego słynnego show, wszyscy jego miłośnicy odetchnęli z ulgą. Urok i humor amerykańskiej miliarderki w ciągu 24 ostatnich lat zdobyły sobie miliony fanów na całym świecie. Aby ostatnia seria była wyjątkowo spektakularna, Oprah zdecydowała się ją zainaugurować w Australii. Jej wybór zdaniem wielu ekspertów jest ogromną szansą dla lokalnej branży turystycznej.
Cztery emitowane ostatnio programy pokazały prawdziwy top australijskiego potencjału turystycznego, w tym słynną House Operę, Bridge, Królewski Ogród Botaniczny, Zoo, Byron Bay, Wyspę Hamiltona i wiele innych miejsc. Oprah wyraźnie zadbała więc o to, by zaprezentować największe atrakcje turystyczne Australii. Przyczyniła się tym samym do promocji niedawnej kampanii reklamowej kraju.
Nakręcone przez Oprah cztery pierwsze odcinki “Nothing like Australia” już sporo zdziałały. Expedia, globalna firma pośrednicząca w rezerwacjach online, odnotowała 25%-owy wzrost wyszukiwań przez turystów z USA. Zainteresowanie wyjazdami do Australii wzrosło o 163% odkąd zaczęły być emitowane programy Oprah. Wyspecjalizowani touroperatorzy turystyczni odnotowali natomiast aż 250%-owy wzrost popytu na Australię.
Turystyka jest głównym źródłem dochodu w Australii i wielu branżowych ekspertów wierzy, że talent oraz popularność Oprah Winfrey sprawią, że do kraju zacznie przyjeżdżać coraz więcej nowych turystów.