Według ostatnich badań, polski rynek turystyki medycznej dysponuje ogromnym potencjałem. W samym 2009 roku, kraj ten odwiedziło 120 tys. turystów, którzy wydali przeszło 105 mln euro na leczenie, głównie stomatologiczne i chirurgię plastyczną.
Polska należy do najbardziej popularnych destynacji w dawnym bloku wschodnim. Jej historia i architektura przyciągają turystów do wspaniałych miast i miasteczek. Dużym zainteresowaniem wśród wczasowiczów cieszą się również plaże nad Morzem Bałtyckim, jednak prawdziwym liderem Polska staje się w dziedzinie turystyki medycznej.
Ostatnio opublikowany raport z badania przeprowadzonego przez TechSci Research, zatytułowanego „Rynek Polskiej Turystyki Medycznej 2013” skupia się głównie na ocenie potencjału tej gałęzi turystyki i zawiera kilka interesujących faktów na temat branży. Wynika z niego, że w 2009 roku do Polski przyjechało ponad 120 tys. zagranicznych turystów wyłącznie w celu leczenia, głównie stomatologicznego i chirurgii kosmetycznej.
Przyczyną takiego stanu rzeczy jest nie tylko wysoka jakość usług i wysoce wykwalifikowany personel medyczny, ale również relatywnie krótki czas oczekiwania na zabieg. Niewątpliwym atutem jest również cena, która zagranicznym gościom pozwala zaoszczędzić od 30% do nawet 70%, w porównaniu do środków, jakie musieliby za daną usługę wydać we własnym kraju.
Innymi słowy, Polska oferuje bardzo korzystny stosunek ceny do jakości, a rosnąca liczba zadowolonych klientów może spowodować jeszcze dynamiczniejszy rozwój tego trendu w najbliższych latach. W tym sektorze, polski rząd widzi ogromne możliwości gospodarcze i rozważa dotowanie części takich usług z funduszy unijnych w przyszłości.
Turystyka medyczna się rozwija ale ostatnie raporty giełdowych firm medycznych pokazują że chyba klientów jest o wiele mniej skoro pojawiły się straty z działalności.