Podróżowanie zajmuje dominującą pozycją w naszym życiu towarzyskim, zwłaszcza na mediach społecznościowych, które używamy do utrzymywania kontaktu z naszymi znajomymi. Niedawno opublikowane badanie przeprowadzone wśród użytkowników Facebooka którzy byli na wakacjach w minionym roku, pokazało że najbardziej dominującym tematem ich postów było podróżowanie.
Facebook również ujawnił, że wyniki przeprowadzonego przez nich badania wskazały, że spośród 3000 użytkowników, których aktywności monitorowano, 42% historii umieszczonych przez nich albo składało się ze zdjęć zrobionych w czasie niedawnych wakacji lub też planów związanych z nadchodzącym wyjazdem na wakacje.
Zwrócono uwagę również na fakt, że ponad połowa użytkowników posiadało posty dotyczące podróżowania wśród trzech najbardziej popularnych kategorii postów, wyprzedzając takie kategorie jak zwierzęta, życie rodzinne, dzieci, czy nawet śluby.
Statystyki mówią nam, że w momencie kiedy nie podróżujemy, bądź też nie mamy planów związanych z podróżowaniem w niedalekiej przyszłości, zwracamy się do tego giganta mediów społecznościowych w ramach ucieczki. Wyniki pokazują, że 83% użytkowników po prostu lubi oglądać zdjęcia z podróży udostępniane przez znajomych i rodzinę, nawet jeśli nie zamierzają brać z nich przykładu planując wakacje!
Ponad połowa respondentów stwierdziła, że to właśnie Facebook jest odpowiedzialny za ich marzenia dotyczące wakacji, nawet wakacje nie są one przez nich planowane choćby w najmniejszym stopniu.
Facebook wyrósł również na kompana dostarczającego informacji, w trakcie gdy ludzie pakują swoje walizki przygotowując się do podróży lub kiedy zamawiają taksówkę na lotnisko. 97% osób biorących udział w badaniu szukało informacji takich jak pogoda, opłaty za podróż, wstęp i wiadomości właśnie na tym portalu społecznościowym.
W kolejnej części badanie wykazało, że 91% respondentów przyznaje się, że nie mogą obejść się bez mediów społecznościowych nawet na wakacjach i muszę sprawdzać swoje aktualności na Facebooku co najmniej dwa razy dziennie. Nawet jeśli udaje im się trzymać z dala od Facebooka przez okres wyjazdu, pierwszą rzeczą, którą zrobi 99% użytkowników tuż po powrocie do domu jest udostępnienie historii związanych z ich ucieczką od codzienności. Spośród tej grupy, 32% osób nie może doczekać się powrotu do domu do tego stopnia, że robią to już na lotnisku.