Z Niedawnego raportu z podróży przeprowadzonego w Stanach Zjednoczonych wynika, że najnowszym trendem przy planowaniu podróży jest ich pomysłowość. Obecnie każdy, to planuje wakacje jest o wiele mądrzejszy i bardziej selektywny.
W pierwszym kwartale 2010 roku, Ypartnership LLC wraz z firmą konsultingową Harrison Group przeprowadził badanie wśród 2500 dorosłych Amerykanów pochodzących z gospodarstw domowych o dochodach powyżej 50 000 dolarów rocznie. Badanie pod tytułem „Portret Amerykańskich Podróżników” koncentruje się na czynnikach, które obecnie wpływają na wybór wakacji przez mieszkańców Stanów Zjednoczonych. Wynik nie jest zaskoczeniem – Amerykanie wybierają mądrze i z pomysłem.
Kryzys gospodarczy był widoczny niemal wszędzie, także w turystyce, gdzie w samym 2009 roku odnotowano znaczący spadek wyjazdów. Podróżowanie stało się wtedy czymś w rodzaju luksusu i wiele osób musiało z tego przywileju w ogóle zrezygnować. Jedna z upływem czasu Amerykanie stali się dużo bardziej praktyczni i oszczędni przy planowaniu wakacji.
Podróżujący zaczęli spędzać znacznie więcej czasu na poszukiwaniu najbardziej optymalnych ofert, zbieraniu kuponów i wybieraniu specjalistycznych pakietów. W rzeczywistości 63% respondentów przyznało, że wybór oferty all-inclusive zajmuje wiele dni. Z kolei dla biur podróży może to być trochę stresujące, gdyż w tym roku najbardziej popularne są oferty typu last minute – w 2009 roku aż 27% turystów zdecydowało się na urlop w ostatniej chwili.
Na rynek podróży mają również wpływ nowoczesne technologie, gdyż turyści coraz efektywniej wykorzystują smartfony i wyszukiwarki internetowe, aby mieć pewność, że otrzymają najwyższą jakość za wydane pieniądze. Oszczędność pieniędzy jest ewidentnie w modzie, jak również szeroko pojęta odpowiedzialność finansowa, jednak ludzie nie chcą już dłużej rezygnować z wakacji. Chcą za to wyjeżdżać i dobrze się bawić, ale robią to mądrze i z rozsądkiem.