Plotki słyszano już od pewnego czasu. Teraz gigant wyszukiwarek Google wprowadził swoją Funkcję Natychmiastowej Rezerwacji. Google beta testuje obecnie tą nową funkcjonalność, która umożliwia podróżnikom ze Stanów Zjednoczonych zarezerwować pokój hotelowy bez konieczności opuszczania strony wyszukiwania.
Do dziś podróżnicy byli przekierowani na odpowiednią stronę hotelu lub biura podróży by zarezerwować miejsce. Od lipca klienci ze Stanów Zjednoczonych mogą zarezerwować swoje pokoje hotelowe dzięki wyszukiwarce (Google.com/hotels), używając nowo wprowadzonej funkcji natychmiastowej rezerwacji, która również została niedawno wdrożona przez Tripadvisor.
Zamiast po prostu dostarczyć wyników dla konkretnego hotelu, strona wyszukiwania pokazuje ceny pokoju z popularnych stron jak Hotwire.com, Booking.com and Hotels.com, jak również ceny ze strony hotelu.
Rezerwując bezpośrednio w hotelu, zamiast będąc przekierowanym na stronę danej nieruchomości użytkownicy dokonują kompletnej rezerwacji – daty, cena i płatności – na stronie Google doświadczając bardziej wygodnego sposobu rezerwacji.
Nowa funkcjonalność została wdrożona we współpracy z firmą z branży technologii turystycznej Sabre. Dla podróżników jest ona zachwalana, jako bardziej wygodna, jako, że eliminuje potrzebę opuszczenia strony i przechodzenie przez różne strony internetowe. Dla hotelu nowy serwis redukuje ,,wskaźnik opuszczeni”, obserwowany, kiedy klienci muszą przenieść się na nową stronę by ukończyć transakcję, jak mówi Sabre.
Co jest wielkim udogodnieniem dla klientów może nie być tak dobrze przyjęte przez przedsiębiorstwa OTA. Ta nowa funkcjonalność umieszcza Google na rynku podróży online, jako bezpośredniego konkurenta dla platform takich jak Expedia czy Booking.com (Priceline), nawet, jeśli biura podróży online to około 5 procent zysków z reklam w wyszukiwarce.
Nadal pozostaje kwestią otwartą czy Google planuje dalszy rozwój swoich działań na rynku dzięki tej nowej funkcji, co doprowadziło do ostrej krytyki w przeszłości.