Dwie z najbardziej znanych linii lotniczych w Ameryce połączyły się, w wyniku czego na tamtejszym bardzo konkurencyjnym rynku powstało kolejne silne przedsiębiorstwo - Continental United Holdings.
George Orwell pisał, że trzy duże przedsiębiorstwa mogą funkcjonować na jednym rynku tylko pod warunkiem, że dwa z nich połączą się w celu “zniszczenia” trzeciego. Zjawisko opisane w „roku 1984” bardzo przypomina to, co ostatnio miało miejsce na amerykańskim rynku lotniczym. United i Continental połączyły swoje siły, aby móc konkurować z Delta Airlines. W związku z tym obecnie zarząd United Continental Holdings składa się z dyrektorów obu firm, a hasłem przewodnim tej fuzji są słowa – co dwie głowy, to nie jedna. Można więc powiedzieć, że po ostatnim zamieszaniu w amerykańskiej branży lotniczej taki krok jest bardzo odważny.
Krótki czas Delty na szczycie rankingu amerykańskich linii lotniczych prawdopodobnie dobiegł końca. Połączone spółki United i Continental obsługują obecnie 5 800 wyjazdów, podczas gdy Delta 5 715. W efekcie tej fuzji oba przedsiębiorstwa mogą zyskać nawet 1,2 mld dolarów rocznie, co sprawia, że koszty połączenia obu przedsiębiorstw spłacą się bardzo szybko.
Stwierdzono również, że zarówno pracownicy, jak i pasażerowie obu przewoźników bardzo szybko zdołają przyzwyczaić się do nowej nazwy. W związku z tym United Continental Holdings Inc. ma szansę stać się światowym liderem w przemyśle lotniczym, a Delta z czasem stanowić będzie coraz mniejsze zagrożenie.