Jak podaje chińska wyszukiwarka ofert podróżniczych – Qunar.com, Chinki stają się znaczącym punktem odniesienia dla branży turystycznej. Otóż, obywatelki Chin zaczęły coraz chętniej podróżować, a touroperatorzy upatrując w tym swoją szansę na zysk, przygotowując dla nich specjalne oferty.
Qunar.com jest największą chińsko-języczną wyszukiwarką ofert podróżniczych, która w ostatnich latach zaczęła monitorować wybory swoich klientów. A zatem zgodnie z Raportem Kobiecych Preferencji Podróżniczych 2010, dobrze wykształcone chińskie singielki są siłą napędową branży turystycznej. Potwierdzają to liczby, otóż w samym 2010 roku ich wydatki na podróże wzrosły o 20%.
Co ciekawe, kobiety o wiele chętniej dodają swoje opinie na temat podróży i swoich doświadczeń, tak naprawdę więc, aż 70% komentarzy opublikowanych na Quanar.com zostało opublikowanych przez kobiety. Nic zatem dziwnego, że to właśnie kobiety stały się bardzo ważną grupą docelową i wiele międzynarodowych sieci hotelowych już kieruje do nich specjalne kampanie promocyjne. Coraz częściej do preferencji kobiet dopasowuje się wyposażenie pokoi, które zaczynają już oferować: ćwiczenia wideo, jogę, maty oraz magazyny mody. Wiele hoteli zmienia także swoje menu, tak by zadowolić nawet najbardziej wymagające podniebienia pań.
Wyszukiwarka Quanar.com ujawniła również, że kobiety miejsce wypoczynku wybierają nie tylko ze względu na obowiązujące aktualnie trendy, ale także poprzez pozytywne skojarzenia z serialami, romantycznymi filmami, czy innymi dobrze kojarzącymi się scenami.
Biorąc pod uwagę, że w ubiegłym roku, poza granicę kraju wyjechało aż 65 mln Chińczyków, a do roku 2020 liczba ta ma wynieść nawet 100 mln, to cel ten wydaje się jak najbardziej do osiągnięcia. Szczególnie, że tamtejsze kobiety coraz chętniej decydują się na dalekie i kosztowne podróże.