OPERACJA ZBROJNA W STREFIE GAZY - IZRAEL STRACIŁ 300 000 TURYSTÓW

James Morris - Dec 3, 2012
0

Izraelski przemysł turystyczny odniósł bardzo poważne straty w wysokości 1,8 mld dolarów podczas ostatniej operacji zbrojnej w Strefie Gazy. Zorganizowano zatem nadzwyczajne posiedzenie wśród liderów branży turystycznej w regionie, w celu oszacowania szkód. Wstępnie, wydaje się, że operacja zbrojna przyczyniła się do anulowania swoich wyjazdów przez około 300 000 turystów.

 

W celu zminimalizowania negatywnych skutków tego wydarzenia, podjęte szereg działań mających na celu „uratowanie” sezonu zimowego. W poprzednim tygodniu odbyło się więc specjalne posiedzenie liderów z branży turystycznej, wśród których znaleźli się między innymi: dyrektor generalny ministerstwa turystyki – Noaz Bar-Nir i minister turystyki – Stas Misezhnikov.

Większość europejskich, a zwłaszcza skandynawskich linii czarterowych zmuszonych było do odwołania swoich rejsów. Dotyczyło to głównie miejscowości Eilat, gdzie miała miejsce operacja zbrojna, gdyż najwięcej rejsów zostało odwołanych właśnie z Danii i Szwecji do Eilat. Loty bezpośrednie zostały także odwołane z innych europejskich krajów, w tym Holandii.

Ministerstwo Turystyki złożyło zatem wniosek o dofinansowanie ze Skarbu Państwa w kwocie 2 milionów dolarów. Środki te mają być przeznaczone na „ratowanie” zimowego sezonu turystycznego w Eilat. Podjęty ma zostać szereg zintegrowanych działań marketingowych.

Ministerstwo Turystyki bardzo liczy bowiem na to, że wielu turystów w efekcie nowo rozpoczętych działań marketingowych zechce odwiedzić Eilat zimą.

Bar-Ni powiedział, że choć większość skutków powinna być widoczna w okresie od listopada do stycznia, to część z nich może się utrzymywać nawet do maja przyszłego roku. Obiecał przy tym jednak, że podjęte zostaną wszelkie działania mające na celu zapobieżenie tak niekorzystnej sytuacji.

W trakcie weekendowego posiedzenia podjęto szereg decyzji mających na celu zachęcenie największych europejskich biur podróży do większej aktywności w Izraelu. Tyczy się to głównie turystów z Rosji i Niemiec którzy tworzą odpowiednio 17% i 7% populacji odwiedzającej Izrael.

Widocznie spadła również liczba rezerwacji hotelowych w Izraelu. Jednak w kontekście wieloletniego i systematycznego wzrostu rezerwacji w latach poprzednich, nie wydaje się to aż tak bolesne dla branży. Wzrost rezerwacji hotelowych w Izraelu odnotowywany w ostatnich latach spowodowany był głównie niestabilną sytuacją polityczną krajów sąsiednich.

W ciągu pierwszych 10-ciu miesięcy bieżącego roku, w Izraelu odnotowano 8%-owy wzrost przyjazdów, a kraj odwiedziło prawie 3 mln osób. Prognozowano, że końcówka roku będzie równie dobra, jednak w obecnej sytuacji wydaje się to raczej mało realne.

Uczestnicy ostatniego posiedzenia zdecydowali więc o tym, by wszelkie wysiłki marketingowe zintensyfikować w ciągu najbliższych 3 miesięcy. Celem jest bezpośrednie przyciąganie zagranicznych turystów zwłaszcza z Rosji i USA. Zdecydowano również o znacznie większej aktywności reklamowej w Internecie.

Działania marketingowe mają również zachęcać turystów do odwiedzenia południowej części Izraela. Miejmy zatem nadzieję, że wysiłki specjalistów od reklamy i promocji okażą się w miarę skuteczne i turyści w końcu wrócą do Izraela.

Powiązane artykuły

Komentarze

Dodaj komentarz