HISZPAŃSKIE HOTELE ODNOTOWAŁY ZNACZĄCY WZROST OBŁOŻENIA W 2011 ROKU

Gregory Dolgos - Feb 6, 2012
0

Obłożenie hoteli w Hiszpanii wzrosło w ubiegłym roku o 6,4%, co oznacza, że drugi pod względem liczby odwiedzin kraj w Europie jest bardzo bliski powrotu do stanu sprzed kryzysu gospodarczego.

 

Mimo, że to Francja zajmuje pierwsze miejsce na europejskiej mapie najpopularniejszych destynacji turystycznych, to Hiszpania pokonuje swoich sąsiadów pod względem przychodów z tej gałęzi gospodarki.

Turyści przyjeżdżający do Francji zwykli odbywać swoje wakacje niskokosztowo, decydując się zwykle na kempingi i pola namiotowe, podczas gdy turyści odwiedzający Hiszpanię znacznie częściej korzystają z hoteli i zostają tam na dłużej. Tak, czy inaczej turystyka w Hiszpanii odnotowała bardzo dobre wyniki za rok poprzedni.

Dzięki pomysłowym kampaniom marketingowym i ogólnej poprawie sytuacji finansowej na świecie, liczba noclegów w 2011 roku w hiszpańskich hotelach wyniosła 286,6 mln, co daje wzrost na poziomie 6,4%.

Największy wzrost przyjazdów zauważono w pierwszym kwartale 2011 roku, czyli przed powstaniami jakie miały miejsce w krajach Arabskich. W trzech kolejnych kwartałach ten wzrost był już nieco niższy, jednak mimo wszystko pozwolił na to, by Hiszpania odnotowała znacznie lepsze wyniki, niż w roku 2010.

Iberyjski sąsiad Hiszpanii – Portugalia również doświadczyła ożywienia w branży turystycznej, a obłożenie miejscowych hoteli osiągnęło tam rezultaty podobne do tych, sprzed recesji. Sukces obu krajów można tłumaczyć tym, że w porównaniu z okresem przed rokiem 2009 nie zmieniły się ani ceny, ani jakość oferowanych usług.

Znaczące były też zmiany dokonane w sferze marketingu i reklamy, co również z pewnością przyczyniło się do powrotu turystów do Hiszpanii i Portugalii.

Powiązane artykuły

Komentarze

Dodaj komentarz