DYNAMICZNY ROZWÓJ TURYSTYKI W AZJI

Andrew J. Wein - Oct 22, 2012
0

Pomimo znacznego spowolnienia gospodarczego, które dotknęło również branżę turystyczną, azjatycka turystyka odnotowuje systematyczny wzrost dochodów. Potwierdzają to badania przeprowadzone przez Światową Organizację Turystyczną przy ONZ, z których wynika, że region Azji i Pacyfiku jest najszybciej rozwijającym się rynkiem turystycznym na świecie.

 

W pierwszej połowie bieżącego roku odnotowano tam 8%-owy wzrost liczby przyjazdów, podczas gdy liczba przyjazdów w skali globalnej wzrosła o 5% do 467 milionów. Według Boston Consulting Group, Azja stanowi obecnie ponad 40% światowego rynku turystycznego. Potwierdzają to również konkretne liczby, albowiem szacuje się, że Produkt Krajowy Brutto w regionie Azji i Pacyfiku wynosi około 533,7 miliarda dolarów.

Przemysł turystyczny w rejonie Azji i Pacyfiku rośnie więc średnio na poziomie 4-6% rocznie, co jest wynikiem lepszym od światowej średniej. Nino Gruttke, szef azjatyckiego oddziału ITB stwierdził więc, że: „jeśli uda się połączyć tak duży rynek z tak dynamicznym wzrostem, to z pewnością musi on zadowalać”. Dodał również, że Azja staje się coraz bardziej niezależna i budzi coraz większe zainteresowanie u zagranicznych inwestorów.

Zdaniem badaczy z Boston Consulting Group, do 2020 roku w skład klasy średniej w Indiach i Chinach wchodzić będzie prawie miliard ludzi. Ci ludzie wydadzą na przestrzeni lat 2010-2020 ponad 64 biliony dolarów, a to powinno jeszcze bardziej poprawić stan gospodarek krajów w tamtym regionie.

Nawiązując do słów szefa singapurskiej organizacji turystycznej, Neeta Lachmandasa, wydaje się, że branża turystyczna w Azji ma przed sobą świetlaną przyszłość i w przeciwieństwie do Karaibów, czy regionu Morza Śródziemnego, rynek azjatycki wciąż bardzo dynamicznie się rozwija.

Na korzyść tego region przemawia również fakt, że uruchamianych jest coraz więcej linii rejsowych. Dowodem tego jest niedawne uroczyste otwarcie Centrum Rejsowego Marina Bay w Singapurze.

Warto przy tym jednak pamiętać, że w Azji ogromnym targetem jeśli chodzi o turystykę są głównie osoby starsze. Zdaniem Pana Gruttke, zmiany demograficzne na rynku azjatyckim będą bardzo podobne do tych, które jakiś czas temu nastąpiły w Europie i Ameryce. Wydaje się więc, że jeśli doświadczenie zdobyte na tamtejszych rynkach zostanie wykorzystane w Azji, to w przyszłości rynek ten może naprawdę bardzo się rozwinąć.

Powiązane artykuły

Komentarze

Dodaj komentarz