Australijski Departament Turystyki nawiązał niedawno współpracę z YouTube’em w celu organizacji Orkiestry Symfonicznej YouTube 2011, która ma wspomóc promocję Australii.
Australia jest krajem, który ma bardzo wiele do zaoferowania, a tamtejsza branża turystyczna jest już gotowa do ukazania kraju w całej jego różnorodności. Niedawno pojawiła się niezwykła szansa, by zainteresować ludzi muzyką, kulturą i sztuką. Otóż w 2009 roku YouTube uruchomił swój kanał muzyki online o nazwie „Orkiestra Symfoniczna YouTube”. Utalentowani muzycy mieli kilka tygodni na pokazanie się opinii publicznej. Spośród nich wyselekcjonowano grupę 90 najlepszych, którzy mieli okazję zagrać w legendarnym Carcengie Hall w Nowym Jorku. Ich koncert był transmitowany przez YouTube „na żywo”.
Nie tylko sam koncert, ale cały projekt okazał się wielkim sukcesem z uwagi na szeroką publiczność z całego świata. Wiadomość, że YouTube planuje kolejne takie przedsięwzięcie zostało zatem odebrane z wielkim entuzjazmem. Orkiestra Symfoniczna YouTube 2011 rozpoczęła już przesłuchania. Wszyscy chętni mogą od 13 października do 28 listopada zgłaszać swoje kandydatury, a 11 stycznia 2011 roku panel ekspertów ogłosi ostateczną decyzję.
“Zwycięzcy” spędzą tydzień w Sydney ćwicząc na wspaniałej sali koncertowej, będącej jednocześnie na Liście Światowego Dziedzictwa UNESCO – Sydney Opera Mouse. Ich występ zaplanowany na 20 marca 2011 roku prowadzony będzie przez Michaela Wilsona Thomas’a, zdobywcy nagrody Grammy Award i transmitowany będzie na żywo na całym świecie.
Andrew McEvoy, Dyrektor Zarządzający australijskiego Departamentu Turystyki głęboko wierzy, że współpraca z YouTube’em będzie oznaczać nie tylko większą obecność w sieci, ale także ukaże Australię, jako ciekawy i fascynujący kraj.