AIRBNB ZWIĘKSZA SWÓJ UDZIAŁ W RYNKU

Pat Hyland - Feb 23, 2025
0
Posłuchaj tego artykułu 00:03:14
Your browser doesn’t support HTML5 audio

W 2024 roku Airbnb umocniło swoją pozycję na rynku, skutecznie konkurując zarówno z hotelami, jak i z Vrbo – spółką zależną Expedii. Firma przypisuje swój sukces innowacjom produktowym i skutecznej strategii marketingowej.

„Nasze ulepszenia produktów i ukierunkowane działania marketingowe pomogły nam przyciągnąć tradycyjnych gości hotelowych do naszej platformy, co pozwoliło nam zwiększyć nasz udział w rynku” – stwierdziła Ellie Mertz, dyrektor finansowy Airbnb, podczas rozmowy telefonicznej dotyczącej wyników za czwarty kwartał. Airbnb pozostaje pewne swojej konkurencji z Vrbo.

Airbnb i Expedia Group odnotowały 12-procentowy wzrost liczby rezerwacji noclegów i doświadczeń w czwartym kwartale. Wzrost Expedii wynikał przede wszystkim z 14-procentowego wzrostu liczby noclegów w hotelach. Jednocześnie Vrbo rozszerzyło swoją ofertę, dodając milion nowych nieruchomości w ciągu roku, z których wiele znajduje się w obszarach miejskich.

Z kolei Airbnb osiągnąło szczególnie dobre wyniki w pozamiejskich regionach USA, gdzie tradycyjnie konkuruje z Vrbo. Mertz podkreślił, że „rynki pozamiejskie były jedną z naszych najszybciej rozwijających się kategorii w minionym kwartale”.

Nowe strategie: współpraca i ekspansja

Dyrektor generalny Brian Chesky ogłosił większą otwartość Airbnb na współpracę z zewnętrznymi dostawcami, co oznacza odejście od tradycyjnego, zamkniętego modelu działania. Chesky zasugerował strategiczną zmianę w kierunku otwartości.

„Integracje stron trzecich to niezwykle ekscytująca możliwość. Nie musimy budować przyszłości w pojedynkę” – stwierdził Chesky.

Firma może nawiązać partnerstwa z lokalnymi usługodawcami, takimi jak firmy sprzątające czy dostawcy. Jednocześnie Chesky podkreślił, że Airbnb będzie nadal koncentrować się na wewnętrznym rozwoju produktu przed wdrożeniem większej współpracy.

Airbnb planuje również rozbudowę oferty w ramach „Airbnb Experiences”, nowej edycji, która zostanie uruchomiona w maju. Ma ona na celu przekształcenie Airbnb w kompleksowego dostawcę doświadczeń turystycznych. „Zakwaterowanie to tylko niewielka część ogólnych wrażeń z podróży” - stwierdził Chesky.

Mocne wyniki finansowe

Airbnb zakończyło czwarty kwartał z 12-procentowym wzrostem przychodów do poziomu 2,5 miliarda dolarów, a dochód netto wzrósł do 461 milionów dolarów – w porównaniu ze stratą 349 milionów dolarów rok wcześniej.

Chesky zauważył, że Airbnb odnotował przyspieszony wzrost przychodów, rezerwacji i wolumenu rezerwacji brutto w porównaniu z trzecim kwartałem. Podkreślił, że wzrost Airbnb przewyższył wzrost całej branży turystycznej.

Powiązane artykuły

Komentarze

Dodaj komentarz