Wszystko wskazuje na to, że linie lotnicze Air Arabia odnotują kolejny bardzo dobry rok. Co jednak ciekawe, po pierwszym kwartale nikt nie mógł się tego spodziewać. Tak gwałtowny wzrost zysków spowodowany był najprawdopodobniej wzrostem liczby klientów poszukujących tanich przelotów. Od pierwszego kwartału 2012 roku zyski przewoźnika wzrosły już o 11,7% i co najważniejsze rosną nadal.
W związku z ciągłym wzrostem cen paliwa i konserwacji samolotów, pasażerowie szukają jak najkorzystniejszych ofert. Jest to bardzo pozytywna informacja dla przewoźników niskobudżetowych, takich jak Air Arabia.
W pierwszym kwartale bieżącego roku przewoźnik zarobił w sumie 47,7 dirhemów, co jest dużą poprawą w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego (42,7 dirhemów). Jeśli wszystko będzie w dalszym ciągu szło tak dobrze, to linia zamierza unowocześnić flotę, by oferowane przez nią usługi stały na możliwie jak najwyższym poziomie.
Biorąc pod uwagę również wydatki, wartość brutto przychodów wyniosła 621 mln dirhemów, co w porównaniu do przychodów z analogicznego okresu roku poprzedniego, które wyniosły 531 mln dirhemów, daje wzrost na poziomie 21%.
Wstępne szacunki odnośnie przychodów Air Arabia okazały się więc mylne. Przewidywany zysk na poziomie 37,45 mln został przyćmiony przez rzeczywistość. Poprawa warunków w tym aspekcie jest nie tylko zasługą niskich cen przewoźnika, ale także rozwoju mediów społecznościowych, takich jak Facebook, czy Twitter. Za ich pośrednictwem pasażerowie mogą się bowiem wymieniać informacjami i polecać sobie nawzajem różne atrakcyjne oferty.
Niestety linie lotnicze zmuszone są przez cały rok do prowadzenia gigantycznej batalii o klienta. Pomagają w tym media społecznościowe, za pośrednictwem których przewoźnik może się komunikować ze swoim klientem, troszcząc się tym samym o odpowiedni wizerunek.
Wraz z rosnącą liczbą ludzi zainteresowanych nabyciem tanich biletów lotniczych, odnotowano trend polegający na obniżaniu kosztów ze strony linii lotniczych. Air Arabia zaczyna mieć więc coraz większą konkurencję w postaci takich linii lotniczych jak chociażby FlyDubai, czy Jazeera Airways.
Niezależnie od wszystkiego, warto pamiętać o ogromnym znaczeniu mediów społecznościowych dla biznesu. Możliwość szybkiego komunikowania się, przesyłania informacji i dzielenia się opiniami ma zasadnicze znaczenie już nawet dla branży lotniczej.
Bieżący rok na pewno będzie dobry dla linii Air Arabia. Statystyki wydają się mówić same za siebie. Jeśli ta tendencja się utrzyma, a przewoźnik umiejętnie wykorzysta nowe kanały komunikacji z klientem, to w ciągu najbliższych lat może stać się czołową linią lotniczą w regionie.