10 NAJNOWSZYCH TRENDÓW W BRANŻY HOTELARSKIEJ

Tomas Haupt - Apr 23, 2012
0

Rok 2011 przyniósł wiele zmian dla branży hotelarskiej. Rok 2012 będzie pod tym względem jeszcze ciekawszy. Tourism-Review.pl prezentuje najnowsze trendy w branży hotelarskiej w 2012 roku, opierając się na prognozach dokonanych przez Roberta Rauch’a – prezesa R.A. Rauch & Associates.

Hotelarze zainwestują w rozwój i poprawę infrastruktury

W ostatnich latach hotele odkładały na później różnego rodzaju remonty i renowacje licząc na lepsze czasy. Wydaje się jednak, że rok 2012 będzie początkiem wielkich zmian w tym zakresie. Wszystkie działania będą ponadto bardzo widoczne i odczuwalne dla konsumentów. Szczególnej poprawie ulec mają jadalnie, hole, bary, centra fitness i pokoje. Hotelarze zdają sobie sprawę z obecnych, coraz wyższych wymagań swoich gości, którym będą chcieli wyjść naprzeciw.

Zmniejszenie kapitału dłużnego w stosunku do deweloperów

Ta prognoza wydaje się być nie tylko optymistycznym życzeniem klientów, ale koniecznością. Zdają sobie z tego sprawę deweloperzy, którzy obiecują zrobić wszystko co w ich mocy, aby poprawić ten aspekt.

Dalszy wzrost znaczenia rezerwacji on-line

Jak pokazują statystyki coraz więcej obywateli USA w procesie rezerwacji noclegów korzysta z Internetu. Na ten rok przewiduje się zatem, że aż 114 milionów osób użyje kanału online podczas wyszukiwania noclegów, a 94 mln rzeczywiście jej dokona. Efektem takiego stanu rzeczy jest coraz większa łatwość rezerwacji za pośrednictwem Internetu. Jednak ze względu na to, że większość hoteli już korzysta z profesjonalnych systemów rezerwacji, to wzrost ten nie będzie jakoś szczególnie dynamiczny.

Coraz więcej rezerwacji będzie dokonywanych z użyciem urządzeń mobilnych

Turyści i potencjalni goście hotelowi stają się coraz bardziej mobilni używając swoich telefonów nie tylko do dzwonienia, ale także do przeglądania stron internetowych i dokonywania rezerwacji hotelowych. Jak zapowiada Google, smartfony i tablety będą stopniowo wypierały tradycyjne PC-ty i coraz więcej tego typu operacji będzie dokonywanych z ich użyciem.

Popyt i średni dochód w branży wzrośnie, ale nie równomiernie

Rosnące wymagania i stopniowo zwiększający się popyt na usługi hotelarskie to dobry prognostyk na przyszłość. Od czasu recesji gospodarczej w USA, wszystko zaczyna powoli zmierzać w dobrą stronę i wszyscy liczą, że ten trend utrzyma się jak najdłużej.

Zarządzanie przychodami hotelu stanie się coraz bardziej istotne

O profesjonalnym zarządzaniu przychodami zaczęto mówić na początku lat 70-tych. Nie bardzo wiedziano wtedy jednak, jak przełożyć teorię na praktykę. Stopniowo proces skutecznego zarządzania przychodami stawał się osobną profesją, czymś w rodzaju sztuki. Zdano sobie przy tym sprawę z tego, że o sukcesie firmy nie stanowi szczęście, ale ciężka ludzka praca. W branży hotelarskiej trzeba wziąć pod uwagę znacznie więcej czynników, niż podaż i popyt, gdyż jest to rynek bardzo niestabilny. Trzeba więc umieć korzystać z ważnych danych, raportów i analiz, które regularnie dostarcza np. serwis TravelClick.

Zarządzanie kanałami dystrybucji będzie miało zasadniczy wpływ na ceny

Na znaczeniu wzrośnie proces opracowywania strategii zarządzania, gdyż ze względu na trudne czasy, hotelarze będą chwytać się każdej okazji, która pomoże sprzedać więcej usług. Właściciele obiektów powinni zatem lepiej poznać kanały dotarcia do potencjalnego klienta, tak by relatywnie najniższym kosztem dotrzeć do jak największej grupy docelowej.

Znane marki będą zwiększały swój udział w rynku

W branży hotelarskiej nie ważne jak duży jesteś, ciągle musisz stawać się lepszy. Tyczy się to również bardzo znanych marek, takich jak: Hyatt, Starwood, Intercontinental, Hilton, czy Marriott. Konkurencja jest bardzo duża, a brak postępu może wykluczyć daną sieć z gry.

Oczekuj wzrostów

Ze względu na to, że w bieżącym roku popyt ma się nieco ustabilizować, to jest to duża szansa dla branży hotelarskiej. Taki stan rzeczy ma się utrzymać aż do 2026 roku. Przewiduje się więc, że hotele odnotowywać będą coraz lepsze wyniki finansowe, a to pomoże z kolei wprowadzać dodatkowe usługi i renowacje.

Media społecznościowe staną się bardzo ważnym kanałem komunikacji z turystami

Na chwilę obecną około 22% branży hotelarskiej wykorzystuje media społecznościowe do generowania zysków. Przewiduje się jednak, że w najbliższych latach odsetek ten będzie systematycznie rósł. Z pewnością pomoże w tym prawdziwa ekspansja takich serwisów jak: facebook, Bing, czy Twitter, które są zintegrowane z najpopularniejszymi wyszukiwarkami, w tym z Google’m.

Dostarczone przez Tourism Review.pl, dostawcy aktualności turystycznych dla światowej społeczności związanej z branżą turystyczną. Odwiedź www.tourism-review.pl

Powiązane artykuły

Komentarze

Dodaj komentarz